maandag 7 maart 2016

Werkgroep Levensbeschouwing & Religie / Inhoudelijke Sessie op Congres (Rol van Religie in de Hedendaagse Samenleving)

Op het Landelijk Congres 103 organiseert de werkgroep Levensbeschouwing & Religie van de thema-afdeling Sociaal-Liberalisme een inhoudelijke sessie over het thema ”De rol van Religie in de Hedendaagse Samenleving”. Het thema religie leeft in de samenleving, maar binnen D66 is het nog wel eens een blinde vlek. Via sessie hopen we de discussie over dit onderwerp binnen de partij aan te zwengelen.

Tijdens deze bijeenkomst zullen experts en D66 politici met elkaar in debat gaan over het thema religie in de samenleving. Hierbij zullen onder andere de vragen in hoeverre we als Nederland een post-religieuze samenleving zijn, welke invloed religie heeft op de samenleving en de rol van religie in de politiek centraal staan.

Het Congres vindt plaats in congrescentrum Papendal in Arnhem, en de inhoudelijke sessie duurt van 14.15 tot 15.45. Geïnteresseerden kunnen zich via de aanmelding voor het Congres voor de fringe meeting inschrijven.